مراسم اختتامیه سوگواره بین‌المللی عبرات با معرفی برگزیدگان این سوگواره و تقدیر از خانواده شهدا برگزار می‌شود.

اختتامیه سوگواره عبرات با حضور وزیر کشور برگزار می‌شود

آیین آغاز مراسم اربعین ۱۴۰۳ و اختتامیه هشتمین دوره سوگواره بین‌المللی عبرات با عنوان «به سوی کربلا» فردا سه‌شنبه ۱۶ مرداد با حضور جمعی از مسئولان همچون‌ وزیر کشور احمد وحیدی و نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت حجت‌الاسلام‌سیدعبدالفتاح نواب، در وزارت کشور برگزار می‌شود.

سوگواره عبرات در این دوره در هفت رشته عکس، شعر، داستان و سفرنامه، تولیدات رادیویی، فیلم کوتاه و مستند، پوستر و خوشنویسی با محوریت «حیاتنا الحسین» به عنوان شعار اربعین سال ۱۴۰۲ با موضوعات جلوه‌های شکوه حماسه پیاده‌روی اربعین، شهدای مدافع حرم و محور مقاومت، پذیرایی و مهمان‌نوازی عراقی‌ها و زیارت اربعین برگزار شد.

دبیر این سوگواره حامد نگارش با بیان اینکه آثاری از هنرمندان ایرانی و همچنین فعالان فرهنگی و هنری از کشورهایی همچون عراق، کویت، امارات به دبیرخانه رسیده است، گفت: برگزیدگان رشته‌های مختلف در بخش داخلی هم‌زمان با مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه اختتامیه سوگواره عبرات افزود: در این مراسم همسر شهید سیدابراهمی رئیسی سخنرانی کرده و از خانواده شهید آیت‌الله سیدمحمدقاضی طباطبایی مؤلف کتاب اول اربعین حضرت سیدالشهدا و همچنین خانواده شهدایی همچون شهید مجید قربانخانی، شهید حسین امیرعبداللهیان و آرمان علی وردی تقدیر می‌شود.

در این مراسم نمایشگاهی از آثار برگزیده سوگواره عبرات نیز در معرض نمایش قرار می‌گیرد. شعرخانی و مداحی هم از دیگر بخش‌های مراسم به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.